Menu strony

Reklama w centrach miast- czy zaśmieca miasto, czy powoduje, że miasto jest bardziej barwne?

W większych miastach nad Wisłą ciągnie się dzisiaj rozmowa nad przyszłością szyldów reklamowych w centrach miast. Wiele placów głównych, starówek, starych kamienic czy zabytkowych zespołów zabudowań, w parterach których mieszczą się usługi, są aktualnie nadmiernie przysłonięte reklamami. Reklamy są różnych rozmiarów, w różnej stylistyce, często wręcz, pozbawione stylu, czasem niechlujne. W całokształcie wygląda to wszystko naprawdę źle, psując architektoniczny widok pięknych, zabytkowych obszarów miasta.
bilboard
Prekursorem tego rodzaju rozwiązań w Polsce jest miasto Kraków, które przygotowało terytorium o ograniczeniach w wystawianiu reklam. Teren obejmuje szczególnie ścisłe centrum miasta, i ma powierzchnię ok 96 ha. Zostały tam przede wszystkim zunifikowane szyldy, kolorystyka i stylizacja reklam.

Jeśli ta publikacja przykuła Twój wzrok, to zerknij na omówienie, które analizuje zbliżoną problematykę. Tamten post niewątpliwie również Cię zaciekawi, zatem kliknij ten link.

Nie wiszą tam dziś wielkie billboardy (świetne billboardy Rzeszów) na całybudynek. Miasto odzyskało dawną tkankę miejską i charakter starówki.

Inni czytali też

Gry komputerowe – popularne hobby czy marnowanie czasu?

gry na konsole
Nie trzeba nawet zbytnio znać się na ogólnie pojętej branży komputerowej aby mieć pełną świadomość tego, że w obecnych czasach jest to jedno z najistotniejszych źródeł rozrywki dla szerokiego grona ludzi na całym świecie. Trudno jednak byłoby się temu dziwić, gdyż musimy po prostu rzucić okiem na to, jak ogromnym zróżnicowaniem charakteryzują się wszystkie gry komputerowe aby błyskawicznie przekonać się, że branża ta może zaoferować coś dobrego dla dosłownie każdego z nas.


Nad analogicznym rozwiązaniem rozmyślają także urzędnicy wrocławscy, którzy chcą, wzorem Krakowa, utworzyć w centrum miasta park kulturowy- wrocławski miałby mieć teren o obszarze ok 210 ha. Nie licząc samych reklam, z obszaru chronionego powinny zniknąć też tzw.

Zrób krok do przodu oraz sprawdź co zawiera proponowana treść (https://citycentralapartments.pl/blog/) - znalezione na niej dane wciągną Cię całkowicie, ponieważ są interesujące.

„chodzące tablice”, przyczepy reklamowe stawiane na chodnikach. Do użytku właścicielom lokali będą w dyspozycji słupy reklamowe, czy inne nośniki.

Miasto na pewno zyska na podobnym rozwiązaniu, bo odzyska dawny blask- świecić nim będą piękne kamienice w chronionym obszarze. Reklamodawcy będą dalej wszak mogli korzystać z oferty agencji reklamowych. Reklamy będą mogli zawiesić na popularnym nośniku reklam, jakim jest billboard.
bilboard

Rozważyć można fakt, że jest druga strona medalu- dużo kamienic, dzięki wieszaniu na ich elewacjach reklam, zbiera fundusze na remont. Zarządcy tych domów będą musieli znaleźć pieniądze gdzie indziej. Zupełnie inaczej też wygląda sytuacja budynków, których piękno, by być delikatnym powiem, jest głęboko schowane. Bywają bowiem takie budynki, które mimo wszystko korzystają dzięki przykryciu ich całej elewacji reklamą- kolorowym zdjęciem skłaniającym nas do skuszenia się na nowy produkt, zasmakowaniu luksusu, dopuszczeni do siebie pięknych przedmiotów itp- wszystkiego czym agencje reklamowe nas na co dzień karmią.
2019/03/28